جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
   

 

Module Border Module Border
  شرح خبر 
1395/05/21

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با بیماری آتشک: علائم، پیشگیری، درمان


رئیس اداره تولیدات گیاهی اعلام داشت: بیماری آتشک از بیماری های بسیار مهم و خطرناک درختان میوه دار  در ایران و جهان محسوب می شود که می تواند خسارت های سنگین و جبران ناپذیری را به باغات میوه دانه دار وارد کند که....

رئیس اداره تولیدات گیاهی اعلام داشت: بیماری آتشک از بیماری های بسیار مهم و خطرناک درختان میوه دار  در ایران و جهان محسوب می شود که می تواند خسارت های سنگین و جبران ناپذیری را به باغات میوه دانه دار وارد کند که این بیماری در استان به صورت قرنطینه بوده و دو سه سال اخیر وارد استان شده است و شهرستان نجف اباد نیز یکی از مناطق کاشت درختان میوه در استان محسوب می شود بطوریکه در مجموع سطح زیر کشت درختان دانه دار در این منطقه   360    هکتار می باشد.

در همین راستا اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان، با توجه به آلوده شدن تعدادی از باغات ˈبهˈبخش مهردشت این شهرستان به بیماری آتشک برای آگاهی و آشنایی بهره برداران با علایم و راههای پیشگیری و کنترل این بیماری اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با حضور گروهي از كشاورزان منطقه مهردشت (بویژه باغداران به) در محل بخشداری مهردشت نمود.

در این کلاس یکروزه مهندس مقدس از کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان علاوه بر هشدار جهت جلوگیری از ورود این بیماری توسط نهال های آلوده به منطقه، نکات لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری و کنترل بیماری را آموزش دادند.

مقدس خاطر نشان کرد: برای مبارزه با این بیماری مناسب ترين راه ابتدا استفاده از نهالهاي شناسنامه دار، و سپس اعمال مدیریت تلفیقی شامل هرس صحیح ، تغدیه و آبیاری مناسب ، بهداشت باغ،حذف شاخه های آلوده و در نهایت مبارزه شیمایی ذکر کرد.

یادآور می شود که" بیماری آتشک" توسط حشرات بویژه زنبور عسل و باد و باران  و جابجایی نهال های آلوده پخش می شود که سم پاشی به موقع و رعایت اصول باغداری باعث جلوگیری از پیشروی این بیماری می شود. برای مدیریت و جلوگیری از بیماری آتشک لازم است تلفیقی از روش های پیشگیری و کنترل انجام گیرد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 183
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 183

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 3016889
Visitors بازديد هاي امروز: 604
Visitors بازديد هاي ديروز: 2823

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/07 پرتال مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نجف آباد
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا