پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   

 

Module Border Module Border
  شرح خبر 
1395/08/19

برگزاری کلاس آموزشی در خصوص بیماری آتشک


بیماری آتشک از بیماری های بسیار مهم و خطرناک درختان میوه دار  در ایران و جهان محسوب می شود که می تواند خسارت های سنگین و جبران ناپذیری را به باغات میوه دانه دار وارد کند.

مهندس پرور رئیس اداره تولیدات گیاهی اعلام داشت: بیماری آتشک از بیماری های بسیار مهم و خطرناک درختان میوه دار  در ایران و جهان محسوب می شود که می تواند خسارت های سنگین و جبران ناپذیری را به باغات میوه دانه دار وارد کند. با توجه به اینکه مجموع سطح زیر کشت درختان دانه دار در شهرستان نجف اباد 360 هکتار است شناسایی باغات آلوده به این بیماری جهت آموزش بهره برداران جهت مبارزه حائز اهمیت است.

در همین راستا واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان، با توجه به آلوده شدن تعدادی از باغات ˈبهˈبخش مهردشت به بیماری آتشک،  بمنظور آگاهی و آشنایی بهره برداران با علایم و راههای پیشگیری و کنترل این بیماری در ادامه برگزاری کلاس های قبلی، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با حضور گروهي از كشاورزان منطقه مهردشت نمود.

در این کلاس یکروزه علاوه بر هشدار جهت جلوگیری از ورود نهال های آلوده به منطقه، نکات لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری و کنترل آن آموزش داده شد. همچنین در پایان سم مناسب  جهت مبارزه با این بیماری  در سطح 60 هکتار به کشاورزان تحویل داده شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 111
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 111

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 2963278
Visitors بازديد هاي امروز: 2652
Visitors بازديد هاي ديروز: 1989

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نجف آباد
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا