پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   

 

Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/02/29

مدیر جهاد کشاورزی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان


مهندس انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان مباحث مختلفی از قبیل مشاغل خانگی، تامین و توزیع اقلام اساسی، تشکیل صندوق خرد زنان روستایی و ممنوعیت کشت برنج را عنوان نمودند.

آقای مهندس همتعلی انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان مباحث مختلفی از قبیل مشاغل خانگی، تامین و توزیع اقلام اساسی، تشکیل صندوق خرد زنان روستایی و ممنوعیت کشت برنج را عنوان نمودند.

ایشان همچنین عنوان نمودند بر اساس نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاغل خانگی در ۴ زیر بخش کشاورزی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی کشاورزی در زیر بخش‌های دام، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تولیدات گیاهی می‌باشد، افزود: در زیر بخش کشاورزی رشته‌های مختلفی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب و در این زمینه فعالیت نماید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای بیش از یکصد نفر مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی توسط مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل پرونده شده، گفت: این مشاغل بعد از تشکیل پرونده برای صدور جواز به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند.

انصاری افزود: متقاضیان جواز فعالیت مشاغل خانگی ابتدا می‌بایست در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کنند سپس درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای اخذ استعلامات و تائید نهایی و تشکیل پرونده ارائه نموده، و سپس پرونده‌ها را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز شهروندان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با پیگیری های مستمر، مدیریت جهاد کشاورزی با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از نوسانات احتمالی قیمت‌ها، با همکاری شرکت غله و شرکت پشتیبانی امور دام استان، نسبت به تامین اقلام پرمصرف شهروندان در ماه مبارک رمضان از جمله برنج، شکر و گوشت قرمز اقدام کرده است .

وی در ادامه افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی باید به تدریج خود را از نظر فرهنگی و ظرفیت‌های موجود، با شرایط سازگار کرده به گونه‌ای که از کشت محصولات با نیاز آبی زیاد جلوگیری کرده و به سمت کشت های جایگزین که نیاز آبی کمتر دارند رفت.

در ادامه مهندس انصاری در خصوص روند خدمات رسانی مدیریت جهاد کشاورزی توضیحاتی را ارائه نموده و سپس به پرسش های حضار در خصوص مباحث ارائه شده، پاسخ دادند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 120
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 120

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 2963294
Visitors بازديد هاي امروز: 2668
Visitors بازديد هاي ديروز: 1989

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نجف آباد
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا