يكشنبه 09 اردیبهشت ماه 1403
   

 

  اطلاعيه ها
اطلاعیه امور اراضی - يكشنبه 11 فروردین ماه 1398
براساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در صورتی که مالکان و یا متصرفان اراضی زراعی و باغ ها بدون اخذ مجوز اقدام به تغییر کاربری نمایند علاوه بر قلع و قمع بنا ، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی به قیمت روز و با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است محکوم خواهند شد  

همشهریان عزیز: - پنج شنبه 01 فروردین ماه 1398
جهت تامین میوه تنظیم بازار در ایام نوروز می توانند از ساعت 8 صبح الی 19 در محل اتحادیه تعاونی روستایی واقع در کمر بندی بعد ار ایستگاه گاز مراجعه نمایند.  

کشاورزان عزیز - شنبه 04 اسفند ماه 1397
با توجه به شرايط ويژة سال جاري در خصوص تاريخ تامين آب كشاورزي و انجام زراعت گندم و جو و احتمال بروز هرگونه تنش و خسارت ناشي از تاخير در تاريخ كاشت و نيز ساير عوامل خسارت زا، کشاورزان عزیز می توانند حداكثر تا پانزدهم اسفند ماه جاري با مراجعه به كارگزاري هاي بيمه در آن شهرستان و دهستان ها نسبت به تحت پوشش بيمه قراردادن زراعت خود اقدام نمایند.  

کارشناسان محترم حفظ نباتات شهرستان ها
باتوجه به خسارت زیانبار مگس میوه مدیترانه ای و لزوم ردیابی آفت لازم است تله های فرمونی آفت هرچه سریعتر در باغات و میادین میوه و تره بار شهرستان ها نصب و بازدید از آن به صورت مرتب انجام گرفته و مدیریت را از نتیجه آن مطلع نمائید .  

باغداران محترم: - دوشنبه 20 بهمن ماه 1397
با توجه به شروع زمان تغذيه باغات بصورت چالكود و نياز درختان ميوه به عنصر پتاس جهت افزايش مقاومت گياه به تنش ها خصوصا سرمازدگي و همچنين بالا بردن كيفيت ميوه ، خواهشمند است نسبت به انجام عمليات تغذيه و استفاده از كود سولفات پتاسيم در چالكود باغات اقدام گردد.  

اطلاعیه فنی شماره 2 حفظ نباتات - چهارشنبه 20بهمن ماه 1397
جهت جلوگیری از خسارت مگس میوه مدیترانه ای   بيشتر...

کشاورزان محترم - يكشنبه 28 بهمن ماه 1397
با راه اندازي سامانه پيام كوتاه ثبت كود توسط موسسه تحقيقات خاك و آب، خريداران انواع مواد كودي براي اطمينان از اصالت كودهاي خريداري شده مي توانند شماره ثبت برچسب روي بسته كود را به شماره 3000646424 پيامك نمايند.  

بهره برداران محترم: - سه شنبه 06 آذر ماه 1397
استفاده از روش های آبیاری نوین شامل آبیاری بارانی و تیپ علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب باعث حصول سطح سبز یکنواخت می گردد.  

کشاورزان عزیز: - شنبه 03 آذر ماه 1397
با توجه به شروع پدیده های خسارت زای هواشناسی نسبت به بیمه نمودن کشت های پاییزه اقدام نمایید  

باغداران محترم: - شنبه 01 آذر ماه 1397
با توجه به احتمال خسارت مگس میوه مدیترانه باغداران محترم نسبت به جمع آوری و معدوم نمودن کلیه میوه های ریخته شده(انار/انجیر/ خرمالو و....) در کف باغ اقدام نمایند.  

باغداران محترم: - شنبه 12آبان ماه 1397
ﻧﺴﺒﺖ ﺑه ﺟﻤﻊ آوری و ﻣﻌﺪوم ﻧﻤﻮدن ﺑﺎدام ھﺎی آﻟﻮده ﺑه زﻧﺒﻮر ﻣﻐﺰﺧﻮار اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ  

قابل توجه کشاورزان محترم - شنبه 03 آذر ماه 1397
قبل از کاشت گندم وجو جهت پیشگیری از بیماری های سیاهک و زنگ زرد نسبت به ضدعفونی بذور اقدام نمایید. جهت اطلاعات بیشتربه کلینیک های گیاهپزشکی شهرستان ، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ومراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه نمایید .  

کشاورزان محترم - يكشنبه 06 آبان ماه 1397
کشاورزانی که در سال 97-1396 تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته و موفق به پرداخت تسهیلات خود به بانک های عامل نشده اند می توانند ضمن مراجعه به بانک ،از بخشودگی سود ،کارمزد وجرائم وامهای سررسید شده وامهال اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال بهره مند گردند.  

قابل توجه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نهال - يكشنبه 29 مهر ماه 1397
در راستای تولید قانونمند و ارائه نهال سالم و به منظور جلوگیری از اشاعه آفات و بیماری های نباتی و ایجاد خسارت های غیرقابل جبران برای باغداران و براساس ماده 7 قانون ثبت ارقام و گواهی بذر نهال مصوب مجلس شورای اسلامی ، تولید و عرضه نهال بدون مجوز ممنوع می باشد.  

استفاده از مزایای بیمه ای طرح کارورزی و اشتغال
قابل توجه بنگاه های تولیدی کشاورزی و دانش آموختگان دانشگاهی واحدهای تولیدی کشاورزی اعم از دامداریها، گلخانه ها ، واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی و دانش آموختگان دانشگاهی جهت استفاده از مزایای بیمه ای طرح کارورزی و اشتغال می توانند در سامانه www.karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند. ضمنا جهت آگاهی و رفع هرگونه ابهام متقاضیان دستورالعمل اجرایی آیین نامه طرح در سامانه مذکور قید گردیده است. بيشتر...  

پارک کسب وکارهای نوین و سامانه 193
متقاضیان دارای مجوز مشاغل خانگی که به لحاظ نحوه فعالیت کیفیت محصولات و رعایت استانداردها وضعیت مطلوبی دارند می توانند در صورت تمایل از خدمات سامانه مذکور بهره مند گردند  

قابل توجه واحدهای تولیدی و سایر دریافت کنندگان تسهیلات از شعب بانک کشاورزی
به اطلاع می رساند تمامی بدهکاران بانک کشاورزی در صورت مراجعه به شعب مربوطه و پرداخت اصل بدهی خود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری می توانند از مزیت بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات کمتر از 250 میلیون ریال بهره مند شوند.  

باغداران محترم
با توجه به ریزش برگها سریعاً درختان هسته دار (بادام، گیلاس، آلبالو، زردآلو، آلو و ...)جهت مبارزه با بیماری شانکر باکتریایی با سموم ذیل سمپاشی گردد . اکسی کلرور مس 3 در هزار بردوفیکس 3 درصد جهت اطلاعات بیشتر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک های گیاهپزشکی مراجعه فرمایید .  

کشاورزان محترم:
با راه اندازي سامانه پيام كوتاه ثبت كود توسط موسسه تحقيقات خاك و آب، خريداران انواع مواد كودي براي اطمينان از اصالت كودهاي خريداري شده مي توانند شماره ثبت برچسب روي بسته كود را به شماره 3000646424 پيامك نمايند.  

باغداران عزیز:
جهت کنترل پسیل زیتون در باغات مستعد:   بيشتر...

کشاورزان محترم
راه اندازي سامانه پيام كوتاه ثبت كود توسط موسسه تحقيقات خاك و آب، خريداران انواع مواد كودي براي اطمينان از اصالت كودهاي خريداري شده مي توانند شماره ثبت برچسب روي بسته كود را به شماره 3000646424 پيامك نمايند.  

اطلاعيه دستور العمل فرآوري طرز تهيه کنسرو زيتون
میوه تازه زیتون که از درخت چیده می شود بدلیل داشتن کلیکوزیدهای اولئو پکیرین و اولئوروپین دارای مزه تلخ غیر قابل تحمل است. لذا برای قابل مصرف کردن آن...   بيشتر...

دامداران عزیزباعنایت به شیوع بیماری تب برفکی(طبقه)و به منظورجلوگیری از آن دربین دامها
1-از تردد بی مورد در بین دامداریها خودداری کرده واز ورود بی مورد سایرین به دامداری خود ، جلوگیری نمایید. 2-حتی المقدور از خرید و ورود دام جدید به دامداری خوداری کرده ودر صورت ضرورت ، حدود 20 روز دام خریداری شده را در محل جداگانه نگهداری نمایید. 3-در صورت بروز ومشاهده هر گونه علامتی که نشانه بیماری تب برفکی است سریعا مراتب رابه شبکه دامپزشکی اطلاع داده ودام های بیمار را از دامهای سالم جدا ودر جای دیگر نگهداری نمایید. 4-نسبت به فعالسازی حوضچه ضد عفونی ورودی دامداری اقدام نموده وحتی المقدور خود روهای حمل شیر وعلوفه قبل از ورود به دامداری با سم پاش ضد عفونی گردد.  

متقاضیان احداث گلخانه
متقاضیانی که اقدام به اخذ پروانه تاسیس جهت احداث گلخانه با سطح بیش از 3500 متر نمایند مشمول دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی می گردند.  

نهالستانهای مورد تائید کمیته فنی نهال
باغداران محترم متقاضی تهیه نهال صرفا از نهالستانهای دارای مجوز و نهال دارای شناسه نسبت به تامین نیاز خود اقدام نمایند.   بيشتر...

متقاضیان درخواست سوخت بخش کشاورزی
جهت دریافت سهمیه سوخت سه ماهه واحد های تولیدی و ادوات کشاورزی در ابتدای هر فصل (بجز پنج روز آخر هر ماه) در سایت www.tejaratasan.ir ثبت نام نموده و به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت تایید درخواست مراجعه نمایید.  

قطع انشعابات غیر مجاز در اراضی کشاورزی
با توجه به مکاتبات و تاکیدات معاون اول ریاست جمهوری و ریاست سازمان امور اراضی کشوردر خصوص برخورد و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بر اساس ماده 8 (الحاقی) اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها موضوع ممنوعیت صدور هر گونه مجوز یا پروانه ساخت و تامین و واگذاری خدمات و تاسیسات زیر بنایی و انشعابات مذکور از سوی دستگاههای ذیربط در اراضی زراعی و باغها موضوع ماده 1 این قانون توسط وزارتخانه های جهاد کشاورزی ،مسکن و شهر سازی ،استانداریها، شهرداریها و سایر مراجع ذیربط و با توجه به صدور احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز و بر اساس پیگیری این مدیریت ادارات مربوطه نسبت به قطع انشعابات غیر مجاز تغییر کاربریهای صورت پذیرفته اقدام نموده ودر خصوص سایر انشعابات غیر مجاز مراحل قطع در حال پیگیری میباشد.  

همشهريان محترم
قبل از خرید باغ و یلا از جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص عدم تخلف از قوانین و مقررات و عدم صدور رای قضایی بر روی ملک مورد معامله استعلام گردد.  

شماره گذاري ماشينهاي بخش كشاورزي
جهت شماره گذاري ماشينهاي بخش كشاورزي( تراكتور وكمباين ) با عمر 13 سال اقدام فرماييد.   بيشتر...

کشاورزان عزیز
با توجه به تداوم شرایط خشکسالی و افزایش شوری آب و خاک مصرف توام سولفات پتاسیم و سولفات روی توصیه می شود .  

قابل توجه کشاورزان عزیز استان اصفهان
بنا بر هشدار حراست سازمان جهاد کشاورزی در بعضی از شهرستان ها افراد فرصت طلب و سودجو با پخش نامه های جعلی منتسب به جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی اقدام به دریافت وجه برای ارائه تسهیلات کم بهره، بیمه ده ساله و ماشین آلات و ادوات کشاورزی نموده اند که اين موضوع از طريق مراجع قضائی درحال پیگیری است لذا توصیه می شود کشاورزان محترم ضمن هوشیاری از واریز یا پرداخت هرگونه وجه به حساب های اعلام شده توسط این سودجویان خودداری و برای کسب اطلاع به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز خدمات کشاورزی مراجعه نمایند.  

ورود |عضويت
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 290
Members اعضاء: 1
مجموع كاربران مجموع: 291

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 3025941
Visitors بازديد هاي امروز: 1480
Visitors بازديد هاي ديروز: 5426

فعال در اين زمان كاربران فعال:
01: asghargolshadi
Copyright (c) 1403/02/09 پرتال مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نجف آباد
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا